Monday, 20 September 2010

Lawatan Ke Zoo Taiping


Syawal ke 6.. Kami membawa anak-anak melawat Zoo Taiping. Hujan renyai-renyai masa tu, tapi masa sampai alhamdulillah hujan dah reda. Anak-anak seronok mula-mula sebab dapat naik train (tram).. tapi terpinga-pinga sekitar lawatan dalam zoo sebab tram tu laju sangat. tak dapat depa menghayati animals kat situ. Bila dah turun, port elephant peek yang dituju.. Afif seronok sebab dapat tengok elephant. Asyik duk ulang "pen yok" [elephant berak masa kami berhenti kat situ haha].. pastu bawak berjalan tengok African Safari, ada zebra, zirafah, ostrich, seladang.. Afif bila bercerita balik akan cerita "pen yok", "apah duduk", pastu buat bunyi "booohhh"... ni gambar-gambar di sebalik lawatan. Tak dapat bergambar banyak, sebab duk dalam tram je kan.. nak upload semua byk laa plak...


tengah tunggu turn nak naik tram

tengok flamingo

ni kandang elephant. Baby cha duduk dalam kantung itu


ni laa African Safari. Seronok sungguh bila sampai sini

Nanti-nanti bila baby Cha dah besar sikit bawak baby Cha plak. :)

Aidilfitri 2010

Hari Raya tahun ni disambut di rumah mertua. 1 Syawal, usia Aliya Arissa dah 44 hari... Horay! Ibu bleh gi jalan-jalan [padahal sebelum tu pun dah berjalan-jalan shopping raya dah hahah].. Cuma angka 44 tu hanyalah untuk mereka yang berpantang secara betul, saya bukannya pantang sangat-sangat pun huhuhu [sakit nanti padan muka sendiri!].. Tiada agenda menarik Syawal kali ni, cuma pada raya ketiga adik ipar selesai menjalani majlis pertunangannya. Tahniah ye kakak! Insya Allah semoga hubungan kalian kekal sampai masa bernikah nanti..

Bersama hubby tercinta & baby Cha
Abang kalau berposing pandai je. Afif belum pandai berposing lagi. Cuma pandai bergaduh je ngan orang heheh
Family tercinta saya bersama mentua.

Tuesday, 7 September 2010

Salam Lebaran

Assalamualaikum,

Dengan ini, saya ingin memohon ampun dan maaf andainya ada tersilap kata, tersalah bicara kepada sesiapa yang sudi membaca blog ini. [Blog yang xde apa-apa pun hehehe]. Tak sempat nak bercerita lantaran laptop sendiri sudah rosak [huhuhu RM plak dah!]dan juga kekangan masa. Yang penting, baju raya dah siap dibeli hehehe [sempat shopping lagi masa dalam pantang nih].

Salam Lebaran & Maaf Zahir Batin.

~ akan bersiaran selepas tamat tempoh bercuti hehehe ~

Monday, 9 August 2010

Welcome Our New Princess


Salam semua,
Dimaklumkan saya telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang diberi nama Aliya Arissa bt Faizul pada 28 Julai 2010 jam 1.32pm di Hospital Tuanku Fauziah, Kangar. Alhamdulillah, akhirnya dimakbulkan hajat untuk bersalin normal and surprisingly dikejutkan dengan kehadiran baby girl ni. Memang tak jangka dapat baby girl sebab duk agak maybe dapat baby boy kut. So kalut-kalut tak prepare langsung nama untuk baby girl.


Ni wajah masa baby tidak bernama hehehe... A few hours after delivered. Tembun bukan main. Ayah paling seronok, terkejut masa nurse tunjukkan baby kat dia. hehe tak sangka dapat jugak anak perempuan katanya..

Ni wajah baby masa dah bernama. Aliya Arissa. Nama dipilih masa baby kena admit kat wad SCN atas sebab diberikan antibiotik selama 3 hari. Maksud Aliya : ketinggian, Arissa : Azam yang kuat.

Abang-abangnya pun seronok dapat baby baru. Arif duk sebut baby girl, Afif panggil baby Ca. Macam-macam....

K la, tak dapat berceloteh lama. Abang-abangnya pun ada kat rumah, grandma diorg datang so tak pergi nursery la depa. Nanti masa duk sorang-sorang dan bertenang-tenang saya akan ceritakan kisah masa bersalinkan Arissa. Till then...