Wednesday, 27 May 2009

Tuesday, 26 May 2009

Cuti Beku!!!

Nape bos ajak buat meeting time ibu plan nak cuti??? aduiiiii.... kena tukar plan la plak!

Gunting Rambut

Entri ni dah lama. 2 minggu yang lepas. Ibu lambat nak upload gambar ni dari hp ibu. Ibu dah baper kali ajak ayah pegi gunting rambut Arif Aiman, tapi tak dan dan lagi. So petang Jumaat suatu minggu tu lepas balik keja terus singgah kat kedai auntie. Bgtau kat Arif nak gunting rambut. Memula cam excited la konon-konon. Bila sampai time nak gunting rambut, duduk atas kerusi ok lagi. Auntie start gunting ok lagi, tapi bila ayah kalut nak amik gambar (haha sbb ibu suh ayah amik gambar, 1st time gunting rambut kat kedai), dia mula nak sob sob dah. pastu tak lama tu hua hua laa. kelam kabut auntie gunting cepat-cepat. dah abis tu ok la. masuk kereta terus senyum-senyum. apa la anak ibu nih.


sebelum rambut pendek

tengok tu muka dah cebik dah

hua hua hua

nampak tak air mata meleleh?

on d way balik. macam xde apa-apa je. rambut dah pendek!

Wednesday, 20 May 2009

Cloth Diaper II

Salam sahabat-sahabatku. Ku update sket sebanyak pasal CD pasal ada yang bertanya. yang aku beli ni brand LUNATOTS, ku beli dari sahabat melalui http://www.srisuri.com .


antara CD yang ada dah siap dilipat dan dimasukkan insert

Lunatots Velcro One Size Cloth Diaper (RM48.00)

(Velcro: maksudnya macam zipper tu. alaa, cam zipper kasut sekolah tu)
Dianya keterangan pasal CD ni adalah seperti berikut:

  1. Made in China
  2. Waterproof Outer layer is made from PUL (Polyurethane Laminate)
    Inner layer of custom micro fleece that keeps baby dry
    Super absorbent 3 layer Microfiber Inserts (also called Soaker)
  3. Additional Velcro Fastener with Laundry Tab
  4. Unique design of 3 * 3 snaps to adjust the size
  5. Fit baby weight from 3 kg to 13 kg (approximately 3 YO before potty train)
  6. Suitable to be used during night time(approximately 10pm - 7 am) with 2 inserts. But it may varies to your baby's frequency of urination.

ni rupa luarannya

ni rupa dalamannya

kalau beli 1 CD biasa dapat 2 insert. Insert ni amenda plak? Insert ni cenggini:
Lunatots Microfiber Insert
(It is usable for different brand of Cloth Diaper too)
  1. These microfibre-inserts (80% polyester, 20% polyamide) are made from 3 layers of super soft, incredibly absorbent yet chemical free microfiber terry cloth.
  2. They are trim and thin yet can hold up to 12oz (M-XXL) of fluid in ONE insert!
  3. Also known as Insert/Soaker/Liner
  4. Washable & Reusable
  5. Size 30x14 cm
  6. Anti-bacterial because of its dense fiber structure
  7. Use laundry bag to wash your Lunatots Cloth Diaper.
  8. Lunatots Tips : One insert is enough for a daytime diaper(3-4 hours). At night time (5-6 hours), we do recommend using two inserts.

sebelah CD tu insert dia (insert tu cam lampin la)

insert dimasukkan dalam poket CD

Lunatots Washing Guide:

  1. Wash diapers prior to first use to remove residues left behind from fabric manufacture.
  2. It is advise to wash it at least once it hot water with no detergent.
  3. Remove any solid and flush down the toilet before washing.
  4. Do not use bleach or fabric softeners because it might break down the fiber and reduce the life expectancy of the diapers.
  5. Line dry in the hot sun or in the dryer on medium heat.
  6. Do not iron or dry clean.
  7. Use Lunatots Laundry bag to wash your Lunatots Cloth Diaper. (aku belasah je basuh tak buh dalam laundry bag pun. bilas-bilas dulu terus masuk washing machine hahaha)

sape-sape ada kemusykilan lagi, bleh laa tanya.. no hal.. saya pun budak baru belajar.