Tuesday, 8 December 2009

Aidiladha

Terlambat posting pasal baru je balik dari bengkel di Cameron Highland. Tahun ni raya di SP je. raya gitu-gitu je sebab hari raya ke2 dah balik Perlis. Raya ketiga kami join korban kat UniMAP. Tiada interesting story di sini pasal fokus lebih terarah pada perjalanan yang bakal dilalui 2 hari berikutnya.. lepas solat sunat Aidiladha, family mentua ajak sarapan kat tesco duu [ada kaa?? pagi-pagi raya orang lain buat? hahaha] Hubby pun suka sangat ler nak gi sarapan kat A&W.. Sebab hari Jumaat, 1/2 hari kami kat situ shopping lalalalala...

Monday, 23 November 2009

Breastfeeding Journey


Alhamdulillah, my breastfeeding journey still going on almost for 1 year. Hopefully, boleh breastfeed Afif for another 1 year. pastu leh la planning nak dapat adik baru hahahah
Ibu cuba sedaya upaya bagi yang terbaik buat anak ibu

17 November 2009 ~1st Birthday Afif Ashraf~



Akhirnya pejam celik dah setahun rupanya ibu membesarkan anak ibu yang lasak ni. Tak terkejar tangan kaki ibu selama membesarkanmu. Hehehe. Alhamdulillah, selepas bertarung selama sejam di operation room [ibu tak tenteram 1st time masuk OT, ayah di luar susah hati dengar kenyataan dari doctor], Afif selamat dilahirkan. Merungkaikan segala keresahan di hati, tatkala ibu dengar tangisan pertama anak ibu. Hati masih berdebar-debar, selamatkah anak ibu setelah doctor menyatakan keadaan anak ibu tidak berapa stabil sebelum ibu dimasukkan ke OT. Ketakutan pembedahan hilang begitu saja, perasaan ingin tahu keadaan anak yang dilahirkan semakin mendesak. Berkali-kali ibu tanyakan doctor baby selamat tak? Baby selamat tak? Bila doctor kata semuanya ok, ibu rasa lega. Tapi masih tak puas hati, ibu tanya lagi nurse, nurse meyakinkan ibu dengan jawapan yang sama. Anak ibu ditunjukkan pada ibu, comel... comel macam abang dilahirkan dulu.. Alhamdulillah... ibu lega sayang.. Anak ibu lahir sihat walafiat. Ibu lega bila telahan doctor tidak menjadi kenyataan. Kalau la apa yang doctor katakan itu benar-benar berlaku, ibu tak tau apa yang akan berlaku pada ibu pada masa tu.

Afif Ashraf - Newborn




Afif Ashraf - 1 year old

No celebrating for Afif at home. Just bought a cake and give to nursery. Hehehe. Maklum la, ayahnya takde, outstation.

Tapi yang bestnya, pagi-pagi bangun kul 5 am, bergelak-gelak tak mau tido dah smpi waktu dia kat nursery. Macam tau-tau je birthday dia hari tu...

Sangat Bersawang

Berhabuk giler laman sesawangku ini. Adui.. banyak story nak share, but lack of time [sangat teruk time managementku ini]. Yang jadi teruk sebab semester ni ke hulu ke hilir sampai nak lepak kat bilik sendiri pun tak sempat. Rasanya banyak perkara yang dah missed out from the date.. Terlupa sudah perkara-perkara especially bila Afif start berjalan [the exactly date], development Arif.. hmm.. semua dilalui tanpa jot down in this blog. [nak tulis diari lagi laa.. agaknya habis diari dikerjakan dua heroku itu]

maybe a few days setelah settle sebahagian kerja [banyak lagi menanti nih] akan ada few updates dariku heheh [hopefully!]